Ce este o petiție / reclamaţie / sesizare?
“Prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin
poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa
autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate
ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale,
societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite
în continuare autorităţi şi instituţii publice”, conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind
reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor.
Cine poate depune o reclamaţie la S.J.A. Hunedoara?
Orice persoana fizica sau juridica poate adresa institutiei petiții legate de activitatea instituţiei,
formulate în baza Ordonanței nr. 27 din 30 ianuarie 2002, privind reglementarea activitatii de
solutionare a petitiilor, precum și sesizări referitoare la dispoziţiile Regulamentului Intern,
formulate în baza art. 245, al. 1 din Codul Muncii, în măsura în care face dovada încălcării unui
drept al său.
„Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau
în considerare şi se clasează”, conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002.
Cum depuneţi o reclamaţie?
Cererile, reclamaţiile şi sesizările se formulează în scris şi se depun la secretariatul instituţiei
sau se transmit electronic la: ambulanta.hd@ambhd.ro
Acestea se înregistrează în registrul de intrări-ieşiri şi se remit Managerului General.
Termenul de solutionare a petitiilor este de 30 de zile, conform legislatiei in vigoare. În cazul
în care pentru solutionarea acestora este nevoie a se intreprinde cercetări sau alte demersuri
ce implică mai mult timp, termenul de solutionare poate fi extins, cu informarea petentului.
(art.8 din OUG nr. 27/2002).